آموزش نگهداری ماهیان زینتی

قالب وبلاگ


آموزش نگهداری ماهیان زینتی
حیوانات یکی از مهمترین امانت های الهی هستند , پس در نگهداری از آنها کوشا باشید 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان برترین وبلاگ اموزش نگهداری ماهی اکواریم و آدرس angelfish.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بلک گوست -- روح سیاه - ماهی عجیب عکس بلک گوست

روح ماهي(Black ghost knife fish or Black ghost) ، ماهي كه جز در يك مورد هرگز در اسارت تكثير نشده است و تماماً با صيد از طبيعت وارد بازار مي شود بطور كلي در رودخانه ي آمازون و شاخه هاي منتهي به اين رودخانه و نيز در رودخانه هاي پاراگوئه يافت مي شود . دليل نامگذاري اين ماهي به نام روح سياه ( Black ghost ) بدين دليل است كه افراد بومي و محلي بر اين باورند كه روح خويشاوندان مرده ي آنها در اين ماهي ها زندگي مي كنند . در كل اب كهنه براي اين ماهي بهتر است اگر شما بطور منظم آبشان را عوض كنيد و بيش از حد به آنها غذا ندهيد به خوبي رشد خواهند كرد و سالم خواهند ماند . اين ماهي اغلب ترجيه مي دهد تا در تاريكي شب كارهاي خود را انجام دهدو به تكاپو در آكواريوم بپردازد . ماهيان بسيار جالبي هستند كه اكثر افراد را مجذوب خود مي سازند و دليل اين جذابيت آنها برخي از رفتارهاي خارق العاده ي آنها ست كه در زير به ذكر آنها مي پردازيم يكي از عادت هاي آنها شنا كردن موج وار ، وارونه شنا كردن و عقب عقب حركت كردنشان است . اين ماهي قادر است به همان خوبي كه به جلو حركت مي كند به عقب نيز حركت كند هم چنيني از ديگر رفتار جالب آنها اين است كه خيلي زود ياد مي گيرند كه از دست شما غذا بخورند .



روح ماهي ها مي توانند تا حدود 50-40 سانتي متر رشد كنند . ولي بطور متوسط تا حدود 30 سانتي متر رشد مي كنند البته شايد يكي از دلايل رشد كم تر آنها نگهداري روح ماهي در تانك هاي كوچك تر مي باشد . اين ماهي در 3 رنگ مختلف وجود دارد يكي از نكات مهم در نگهداري آنها كه اغلب نيز مراعات نمي شود اين است كه نبايد دو روح ماهي سياه را با هم در يك تانك نگه داشت در اين صورت آنها به مجادله با يكديگر خواهند پرداخت و اين شرايط وقتي وخيم تر مي شود كه آكواريوم شما كوچك تر باشد از ديگر نكات مهم در رابطه با روح ماهي اين است كه حتماً بايد در آكواريوم مكاني براي مخفي شدن آنها داشته باشيد براي اين منظور مي توانيد از تكه اي لوله ي پوليكا (p.v.c) يا گلدان ( ظرف ) سفالي كه به صورت V شكل بريده شده است و يا حتي از صخره ها و دكورهاي سراميكي استفاده كنيد همچنين اگر در آكواريوم خود گياه ابزي به اندازه ي كافي داشته باشيد اين گياهان مي توانند اشيانه ي مناسبي را بطور طبيعي براي اين ماهي بوجود اورند در صورت عدم وجود چنين مكاني ماهي خود را به گوشه هاي بخاري ، فيلتر و ... نزديك مي كنند . البته راهي نيز براي كلك زدن به آنها وجود دارد . براي اين منظور تكه اي از سفالي كه در بام ساختمان به كار مي رود به شيشه ي روبروي آكواريوم تكيه دهيد ( براي اين منظور مي توانيد از تكه سنگي صاف نيز استفاده كنيد ) در اين صورت ماهي بطور مداوم سعي مي كند كه خود را در آنجا پنهان كند . بدن ترتيب شما مي توانيد تقريباً 9۰ % وقت ماهي را در جلو يا مركز آكواريوم مشاهده كنيد .




روح ماهي سياه غذاهاي زنده ي كوچك را به خوبي مي خورند . كرم سياه كاليفرنيا ، كرم سفيد و ديگر تكه هاي خوشمزه را روح ماهي هاي بزگتر خوردن گوپي ، گلدفيش هاي كوچك و كرم خاكي را ترجيح مي دهد . اليته اغلب مي توان با غذاهاي يخ زده و يا حاضري ديگر آنها را تغذيه كرد ولي به نظر مي رسد كه با پولكي ( غذا ) ميانه ي چندان خوبي ندارند . روح ماهي شما به اب تميز نياز دارد هرگز بيش از حد به آنها غذا ندهيد از هوادهي و فيلتراسيون مناسب استفاده كنيد و مرتباً آب آنها را عوض كنيد . بيماري هاي شايع اين ماهي شامل انگل ها وايك ( سفيدك ) است . اين ماهي آكواريومي با نور ملایم را ترجيه مي دهد . سعي كنيد براي پوشش پوشش تانك اين ماهي از سنگ هاي روشن استفاده كنيد تا روح ماهي به خوبي جلوه كند در تانك شما ناپديد نشود دماي قابل تحمل 28-22 درجه است .




منبع : سایت دنیای زیر آب

بلک گوست شاید یکی از سرگرم کننده ترین و جالبترین ماهی های اکواریومی باشه که با حالت خاص بدنش و طرز مخصوص شنای اون هر بینندهای رو جلب میکنه.


من بعد از از دست دادن یکی از اون ها بدلیل نامعلوم! تمام اینترنت رو شخم زدم تا بفهمم که ایراد کارم کجا بوده و تنها چیزی که دستگیرم شد این بود که این مرگ ناگهانی و بی دلیل رو خیلی ها مثل من تجربه کرده اند و هنوز هم نه من و نه اونها دلیل این مرگ رو نمیدونیم.


دومین بلک گوست من که خریدم و حدود 6 سانت طولش بود که الان طولش به بیش از بیست سانت رسیده (هنوز دچار مرگ ناگهانی نشده ) با ماهی های گیاهخوار ارام (دیسکس، انجل، گلد فیش، تایگر بارب انواع تترا ها مثل نئون و گورامی مرواریدی) نگهداری کرده ام و هیچ مشکلی نداشته ام.
بنظر شخصی من تمام ماهی های ارام که پ هاش اسیدی اذیتشون نکنه با بلک گوست مشکل ندارن.(برای این جمله من هیچ منبع موثقی ندارم و صرفن از روی تجربه میگم)


نمیدانم ماهی دماغ فیلی را میشناسید یا نه؟ این ماهی و اصولن تمام ماهی هایی که در شب و از طریق ردیاب های الکتریکی دنبال غذا میگردند با بلک گوست مشکل دارند. البته در دنیای موجودات زنده هیچ قانون صد در صدی وجود نداره و برای همین من ایندو ماهی رو با هم نگهداری کردم ولی بهتره که این کار انجام نشه.


این ماهی یک اکواریوم سیکله شده و باجریان ارام اب رو دوست داره که کیفیت اب بسیار بالا باشه و میشه گفت که از این نظر ماهی حساسی هست.


حتمن براش جایی در نظر بگیرید که بتونه پنهان بشه. خاصیت بودن این محل اینه که این ماهی با بودن اون احساس امنیت میکنه و زودتر استرسش برطرف میشه و همین باعث میشه که بیشتر بیاد بیرون و خودشو نشون بده! عجیبه، نه؟


روزهای اول که اونو وارد اکواریوم میکنید سعی در غذا دادنش نکنید و بتدریج شب ها که نور اکواریوم قطع میشه کمی کرم خونی خشک شده روی سطح اب بریزید. بلک گوست غذا های خشک تترا رو هم با اشتیاق میخوره (مثل جارو برقی از کف اکواریوم اونهارو جمع میکنه!) همیشه بعد از ریختن این غذا چند عدد توسط جریان اب به محل اختفای اون وارد میشه و بعد از خوردنش سعی میکنه که دنبال بقیش هم بگرده و از پناه گاهش خارج میشه.


اگر غذای منجمد از دل گوساله درست میکنید مواقعی که حوصله دارید تکه ای رو در دست بگیرید و در داخل اب نگه دارید بعد از مدتی که خسته شدید و خبری از بلک گوست نشد مقدار بسیار کمی از غذا را داخل اب رها کنید و باز در روزهای بعدی این کار را تکرار کنید. اگر ماهی ها دیگری داشته باشید که از دستتان غذا بخورند، این ماهی زودتر به سمت دست شما خواهد امد.
ولی بالاخره یک روز خواهد امد و از دستتان غذا خواهد خورد.


dast.jpg

بلک گوست مثل دیسکس نیست و کمتر اجازه میدهد که شما با دستتان نوازشش کنید یا انرا مقداری از سطح اب بالاتر بیاورید ولی وقتی به شما خو گرفت وقتی نزدیک اکواریوم میشوید مخصوصن وقتی که مهمان دارید و او مشتاق دیدن این موجود عجیب هست از پناه گاهش بیرون میاید و برایتان زیبا ترین عملیات اکروباتیک را اجرا میکند. بطوری که بیشتر دوستان من اسم دیسکس های مرا یاد نمیگیرند و به انها ماهی راکتی میگویند ولی همگی نام بلک گوست را یاد گرفته و احوالش را میپرسند!


اگر در کنار بخاری اکواریومتان سکنی گزید حتمن بخاری را با لایه ای از توری پلاستیکی عایق کنید تا از تماس با بدن ماهی و سوزاندن ان جلوگیری شود. بخاری های با پوشش پلاستیکی برای این ماهی و لجن خوار ها و حلزون بهترین انتخاب هستند.


از قرار دادن تزئینات با لبه و نوک های تیز خود داری کنید و همینطور شن کف را حتمن دقت کنید که دانه های ان گرد باشد (بدون لبه های تیز) در ضمن اگر انرا با دیسکس نگه داری میکنید یا دمای ابتان بالای 28 درجه است بدلیل دمای بالای اب بیماری ایک نمیگیرد و خیالتان راحت باشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:ماهی بلک گوست, ] [ 21:3 ] [ ali shafiee ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وب سایت

باسلام و ارزوی موفقیت خدمت شما بازدید کننده گان عزیز:من علی شفیعی هستم هدفم از تشکیل این وبلاگ اشنایی شما عزیزان با ماهی های اکواریمی است. امید وارم که من و وبلاگم بتوانم راهنمای خوبی برای شما بوده باشم
آرشيو مطالب
مرداد 1394
ارديبهشت 1394 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 تير 1392 خرداد 1392 آبان 1391 مهر 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 251
بازدید هفته : 255
بازدید ماه : 896
بازدید کل : 23053
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1